Monday, July 30, 2012

10 Pertama Ramadhan di CAIRO

Assalamualaikum,
alhamdulilah telah berlalu 10pertama di dalam bulan ramadhan, yang dipanggil rahmat... dan akan masuk 10 kedua ramadhan iaitu magfirah (pengampunan) okey apabila masuknye 10ke 2 dalam bulan ramadhan ini, kite di galakkan untuk memperbanyakkan memohon maaf, solat taubat, insyallah segala dosa2 kite yang lepas akan diampunkan,,, xsemua org akan dipilih akan memasuki 10ramadhan ke2 nie... keranas sudah pasti dan yakin pasti ada dikalangan kite telah bocor puasa atau telah terPONTENG puasa pada 10 awal dalam bulan ramadhan... hummm dan kite beruntung masih diberikan rahmat untuk memasuki 10ramadhan ke2 (magfirah) dan mengharapkan antara kite semua dapat meneruskan perjuangan dalam berpuasa ini sehingga penghujung ramadhan / 10 ramadhan terakhir ITQUN MINANNAR (ditutup pintu2 neraga dan du buka pintu2 syurga) sewaktu itu kite ambil lah seluas2 peluang yang ada.....

10ramadhan pertama memang banyak sangat pengalaman aku di bumi anbia ini, dan ada yang telah aku cerita kan kat korg semua pada entry-entry yang lepas, dan memang amat teruji ramadhan dekat sini, sebab hampir 17jam berpuasa,

walaupown ini pengalaman pertama aku berpuasa kat sini, tapi banyak kenangan-kenangan manis aku sewaktu berpuasa kat sini...

memasak sendiri, itu sudah semestinya, okey kali nie aku nk kongsi antara menu2 juadah berbuka aku dibumi anbia ini

ikan keli sira sambal hijau


ketam masak lomak cili api

ungkep ayam

huh itu antara juadah berbuka yang sempat aku snap dan simpan, dan ada dah juadah2 laen yang aku dah post kat entry-entry lepas, huh masak simple2 je, maklum la org bujang.. satu hari satu menu sebab ape?? sebab org bujang malas nak masak keh3, jdi wahai wanita2 yang baca nie jangan jadi malas-malas taw, nnti xde org nak masuk meminang pulak hahaaa...

ape2 pown selamat berpuasa untuk semua org muslim semua, semoga kite semua dapat menghabiskan ramadhan kali ini dengan lebih bermakna, dengan byk amalan baik kite

salam ramadhan buat semua...

jumpe lagi pada entry akan datang nnti yew.. :)

1 comment:

  1. even, satu hari hari 1 menu tp menu best2. ok laa tu..

    anyway, selamat menempuh ramadhan untuk hri2 seterusnye..

    ReplyDelete