Monday, January 16, 2012

~ Mengimarahkan Masjid ~

Sesungguhnya yang memakmurkan masjid ALLAh
hanyalah orang-orang yang beriman kepada ALLAh
dan hari kemudian serta (tetap) melaksanakan solat
menunaikan zakat dan tidak takut (kepada apa pun)
kecuali kepada ALLAh. maka mudah-mudahan 
mereka termasuk orang-orang yang
mendapat petunjuk -surah At taubah ayat 18- 




 Masjid Rumah ALLAH dan kita sebagai hambanye cubalah untuk kite mengimarahkannya, aku kagum dengan org-org mesir nie dalam satu tempat memang sangat banyak masjid dekat sini dan setiap kali solat fardhu memang penuh masjid . dan sifat nie memang aku sangat-sangat respect kat org sini. dan aku pown cube untuk pergi keMasjid setiap kali masuk waktu, alhamdulilah berjaya cume waktu subuh boleh dikire dengan tangan... dan waktu-waktu laen aku belum pernah tinggal lagi sejak 1jan2012 dan ini antara azan yang aku cube sempurnakan, dan mengharapkan kawan-kawan yang laen pown ikut sekali ke Masjid nie,,, 

dan ingatlah TAK DAPAT BUAT SEMUA JANGAN TINGGAL SEMUA hah org kate kalaw tak dapat untuk buat semua waktu solat fardhu jadi jangan tinggal semua dapat tunaikan satu solat fardhu di masjid dalam sehari itu dh cukup baik, tp lebih baik buat tiap-tiap waktu.

bila korg keMAsjid dan menunaikan solat, nnti korg sendiri akan dapat merasa keManisan iman itu sendiri dan baru perasan seronok sembahyanh jemaah dimasjid... dan dalam satu masa kite juge dapat mengenali masyarakat dengan lebih dekat lagi,,,,

ok lah aku pown xde pape lagi nk tulis nie cume mengharapkan kite Imarahkanlah Masjid-masjid ........


No comments:

Post a Comment