Tuesday, July 27, 2010

::::ACCIDENT:::::

Assalamualaikum dan Selamat Tengah Hari
Salam Satu Malaysia
Hikayat Kie kini kembali lagi heehehee
nampaknyer hari nie kie ada benda yg ingin disi heheehhee
hari ini lebih kurang jam 11.45pg.... sewaktu 
kie ngah makan durian hehehe
terdengan satu dentunman yang agak kuat 
kie tidak memikirkan ape2 pown
hummm tatkala ayah nak mengambil adik dari sekolah
dia menelefon kerumah
mengatakan ada satu kemalangan di pekan
so kie pown cepat2 abihkan makan durian n bergegas ke tempat kejadian
wah setiba jerr di tempat kejadian agak tekuzat heheh tergaman n terkesima...
sebab menyaksikan 6biji kereta sebiji lori n sebuah bus
jom kite nengok koleksi gambar2 yang disnap oleh kie

hah tue nengok bus mayang sari yg menjadi pengangutan awam tuk ke batu pahat n muar hummmmmm
bus ini hampir setaun lebih beroperasi mengantikan bus 
lian hoe yg lame dh xdew
lau kite nengok kat gambar tue ada sebijik kereta proten saga..
n kat dlm kedai tue ada sebiji lagi kereta tp x berapa pasti ar kereta ape....
n sebelah kedai tue ada sebuah van juge yg masuk kedalam rumah kedai tersebut......
wah agak dasyat kemalangan ini..... ini adalah kemalangan ygbayak melibat kn kenderaan yg pertama kali kie lihat berlaku di pekan semerah
selama nie belum pernah berlaku.... kemalangan seperti ini...
hummmm dh biasakan lau kemalangan berlaku.. pasti ada
kesesakan lalu lintas....
hah biasalah org2 yg lalu tue lalu n lihat huhuhuhu

hah nengok lah van tu masuk sampai kesitu
wah agak membahayan bagi orang yang berada di kedai tersebut kan

hah di jalan seberang sane pown ada 3biji kereta n sebuah lori yang membawa gas
dan gas dh bertaburan huhuhu nasib baik tak meletup kan hehee
hummmm dan dengan pantas cepat polis semerah samapi
unduk mengendalikan kes kemalangan ini
hummmm tp xperasan pulak wartawan heeheeee
mgkin dh ramai sgt kowt mase tue huhuhuhu entah lah
hummmm n ambulans pown sampai tepat pada masenya.....
wah dengan selamat di bawa ke hospital..............
alhadulilah
ok ini jerkk lah yang kie nk isi.... punye kemalangan tidak diketahui....
malas nk amik tawu hehee
kie buknanyer wartawan heheeehe
lau dh di iktiraf sebagai wartawan oleh kerajaan malaysia bwu kie cari maklumat hehe
hummm k lah kie ucapkan takziah kepada magsa kemalangan 
hummmm ok selamat tgh hari hehee nk g makan pulak
k Hikayat Kie akan kembali lagi
pada masa akan datang
assalamualaikum

1 comment:

  1. Ari tersebut saya cuti pulak. Tapi kena datang opis juga untuk sign cek. Dan sangat terperanjat nampak bas mayang sari yang dah rosak teruk. Ari ni baru dapat nengok gambar2 ni..

    ReplyDelete